Onze werkwijze
We vertellen graag meer over Social Advertising (de gesponsorde tegenhanger van Social Organic) en de bewezen effectieve SEE/THINK/DO/CARE strategie die wij toepassen:
1. Voorbereiding & Doelgroeponderzoek: We beginnen met het stellen van doelen en het gereed maken van je bedrijfsaccount op de gewenste kanalen. Het is belangrijk dat metingen goed doorstromen naar Google Analytics. Vervolgens analyseren we de doelgroep en segmenteren we deze op basis van de verschillende gegevens en fasen.
2. Content Creatie: Voor de “SEE” fase creëren we aantrekkelijke en inspirerende content om merkbekendheid op te schalen. In de “THINK” fase richten we ons op informatieve content die het bewustzijn en de interesse vergroten. De “DO” fase omvat conversiegerichte content en in de “CARE” fase leveren we waardevolle content om klantloyaliteit te versterken.
3. Advertentie Strategie: Voor elk bedrijf en elke toegepaste fase ontwikkelen we een unieke advertentiestrategie. We kiezen de juiste platformen, targeting en advertentieformaten om doeltreffend te communiceren met het juiste publiek op het juiste moment.
4. Landing Pages & KPI’s: We zorgen voor relevante landingspagina’s en KPI’s die naadloos aansluiten op elke fase. Hier kunnen bezoekers relevante informatie vinden en acties ondernemen die aansluiten bij hun huidige fase in de customer journey. KPI’s zijn Key Performance Indicators, oftewel doelen waar we op aansturen.
5. Monitoren, Optimaliseren & Evalueren: We blijven de prestaties van de campagnes nauwlettend volgen. We analyseren de gegevens, optimaliseren de strategie op basis van de resultaten en evalueren proactief of de gekozen aanpak effectief blijft om de gewenste doelen te bereiken. Dit rapporteren we maandelijks.
Jouw investering
De kosten voor Social Advertising zijn afhankelijk van de hoeveelheid campagnes die je wilt draaien en het budget wat je eraan kan besteden. We maken daarom altijd een maatwerk voorstel.